bezár [x]

Kapcsolatfelvétel

Kérjük válassza ki a táblák közül a következőt:
stop

donotstop
stop
donotenter
donotwait
protectedroad

Vezetés elmélet teszt


Lakógépkocsijával részt vehet-e úgy a közúti forgalomban, hogy kerék-párját a jármű hátsó részéhez rögzíti?

Igen, ha a kerékpár elhelyezése és megjelölése meg-felel a teherszállításra vonatkozó előírásoknak.

Nem, a kerékpárt legfeljebb a tetőcsomagtartón helyezheti el az erre alkalmas rögzítőberendezés segítségével.

Szabad-e vontatni olyan gépkocsit, amelynek a kormányszerkezete romlott el?

Nem.

Igen, de csak vonórúddal.

Igen, de csak emelve.

Az ábrán látható holttérben közlekedő gyalogost hogyan észlelheti a gépkocsi vezetője?

A külső tükörbe pillantva.

Úgy, hogy fejének elmozdításával betekint a tetőtartó oszlop mögé.

Üzemképes-e a vákuumos fékrásegítővel kombinált hidraulikus fékberendezés, ha a fékrásegítő valahol tömítetlen?

Nem, mert a fékfolyadék a tömítetlenség miatt elfolyik.

Igen, de a fékpedált nagyobb erővel kell nyomni, hogy megfelelő legyen a fékhatás.

Nem, mert a fékcsövekbe levegő jut.

Hányszorosára növekszik a fékút, ha a tapadási tényező a felére csökkent?

Nyolcszorosára.

Kétszeresére.

Négyszeresére.

Befolyásolja-e a motor tüzelőanyag-fogyasztását, ha a gumiabroncsok levegőnyomása kisebb lesz az előírtnál?

Nem, a fogyasztás nem változik.

Igen, a fogyasztás növekszik.

Igen, a fogyasztás csökken.

Így kell megjelölnie az elromlott járművét?

Igen.

Nem.

Ha az első futómű beállítása helytelen, akkor...

a gépkocsi lengéscsillapítói hamar tönkremennek.

a gépkocsi kormányberendezése rövid időn belül tönkremegy.

a gépkocsi iránytartása romlik, a gumiabroncsok kopása nagymértékben növekszik.

Irányítható-e a gépkocsi, ha fékezéskor csak a hátsó kerekek csúsznak meg?

Nem.

Igen.

Elkerülhető-e a baleset, ha - a gépjármű elé - az úttestre féktávolságon belül gyalogos lép?

Nem, mert a gépkocsit féktávolságon belül megállítani nem lehet.

Igen, vészfékezéssel.

Igen, fékezéssel és kikerüléssel.


Új tesztsor