bezár [x]

Kapcsolatfelvétel

Kérjük válassza ki a táblák közül a következőt:
stop

donotstop
donotenter
protectedroad
stop
donotwait

Vezetés elmélet teszt


Miért nem szabad lejtőmenetben leállított motorral, üresállásba kapcsolt sebességváltóval közlekedni?

Mert a sebességváltó meghibásodhat.

Mert az balesetveszélyes.

Mert a motor nem kap megfelelő kenést.

Mi a legfontosabb teendője, ha csúszós útszakaszhoz közeledik?

A sebességet lényegesen csökkenti.

Felkészül arra, hogy bármelyik pillanatban fékeznie kell.

Kissé csökkenti a sebességet.

Mitől függ leginkább, hogy milyen következménnyel jár egy esetleges ütközés?

Attól, hogy mekkora sebességről, milyen hosszú úton lassul le a gépkocsi.

Csak az ütköző gépkocsi sebességétől.

Csak attól, hogy minek ütközik neki a gépkocsi.

Mekkora a fékezést megelőző reakcióideje egy jó képességű gépjármű-vezetőnek?

Kb. 1...2 s.

Kb. 2...3 s.

Kb. 0,5...0,7 s.

Biztonságosan helyezte-e el a hátsó ülésen a 150 cm-nél alacsonyabb gyermekeket, ha mindkettőt ugyanazzal a kétpontos biztonsági övvel rögzítette?

Nem.

Igen.

A perifériás látómezőt érő fény, vagy az éleslátás mezejét érő fény vakít-e kevésbé?

Egyformán vakít.

Az éleslátás mezejét érő fény kevésbé vakít.

A perifériás látómezőt érő fény kevésbé vakít.

Mit nevezünk gyorsulásnak?

Az időegység alatt bekövetkező sebességváltozást.

A másodpercenként méterben megtett utat.

Az 1 m/s sebességváltozáshoz szükséges időt.

Rendszámtábla nélküli gépjárművét tárolhatja-e mellékútvonalon?

Nem, haladéktalanul el kell távolítani az útról.

Közterület-használati engedély nélkül legfeljebb 10 napig.

Igen, időbeli korlátozás nélkül.

Szabad-e erős ködben a várakozó gépjárművön hátsó helyzetjelző ködlámpát használni?

Igen.

Nem.

Miként változik a gépkocsi tengelyeinek terhelése fékezéskor?

Az első és hátsó tengely terhelése egyaránt növekszik.

Az első tengely terhelése csökken, a hátsó tengely terhelése növekszik.

Az első tengely terhelése növekszik, a hátsó tengely terhelése csökken.


Új tesztsor