bezár [x]

Kapcsolatfelvétel

Kérjük válassza ki a táblák közül a következőt:
behajtani tilos

stop
donotwait
protectedroad
donotenter
donotstop

Próbavizsga (Sm)


Hol közlekedhet lakott területen segédmotoros kerékpárjával, ha az úton van kerékpársáv?

Csak a menetirány szerinti jobb oldali kerékpársávon.

A kerékpársáv melletti forgalmi sávon.

Akár a kerékpársávon, akár a mellette levő forgalmi sávon.

Melyik jármű haladhat tovább elsőként?

A B jelű jármű.

A motorkerékpár.

Az A jelű jármű.

Útburkolati jellel jelölt párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten elhaladhat-e segédmotoros kerékpárjával az ugyanazon forgalmi sávon belül közlekedő személygépkocsi mellett?

Nem.

Igen.

Általában hol kell járművével haladnia az úton?

Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, a lehetséges mértékben annak széléhez húzódva.

A menetirány szerinti jobb oldalon, bárhol.

Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, annak szélétől legfeljebb egy méter távolságra.

Hogyan befolyásolja a tapadási erő nagyságát a jármű súlyából adódó kerékterhelés?

A kerékterhelés növekedésével a tapadási erő csökken.

A kerékterhelés növekedésével a tapadási erő nő.

A tapadási erő nem függ a kerékterheléstől.

Mire kell számítania, ha ezt a táblát látja?

Az úttesten olyan javítási munka folyik, ami akadá-lyozza a járművek folyamatos haladását.

Az út zsákutca, így csak ebből az irányból lehet oda be- és kihajtani.

Az utat a rendőrség útzár telepítésével lezárta.

Köteles-e a mások által előidézett veszélyhelyzetet a lehetőséghez ké-pest elhárítani?

Nem.

Igen.

Milyen irányban haladhat tovább az ábrázolt táblával megjelölt útkereszteződésben a kerékpáros?

Csak jobbra.

Egyenesen és jobbra.

Bármely irányban.

Mit jelez ez az útburkolati jel?

Azt, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba szabad továbbhaladni.

Azt, hogy a forgalmi sávot - a sávváltoztatásra vonatkozó szabályok megtartásával - még az útkereszteződés előtt a jelzett irányban el kell hagyni.

Legalább mekkora sebességkülönbség szükséges az előző és az előzendő gépjárművek között, hogy az előzési út ne legyen túl hosszú?

Kb. 15...20 km/h.

Kb. 10...15 km/h.

Kb. 5...6 km/h.

Függ-e a fékút hossza a segédmotoros kerékpár sebességétől?

Nem, mert a fékút csak az útfelület állapotától függ.

Nem, mert a fékút csak a fékberendezés hatásosságától függ.

Igen, nagymértékben.

Elsőbbséget kell-e adnia a körforgalmat keresztező villamospótló autóbusz részére?

Igen, ha az a villamosvágányon közlekedik.

Nem.

Igen, minden esetben.

Szabad-e előzni hídon és aluljáróban?

Nem.

Igen.

Szabad-e megfordulni főútvonalon?

Nem.

Igen.

Előrehajthat-e az útkereszteződésig a motorkerékpáros a piros jelzés alatt az ábrán látható módon?

Igen.

Nem.

Számítania kell-e szembejövő forgalomra, ha az útra történő behajtáskor ezt a táblát látja?

Nem.

Igen, az autóbusz forgalmi sávban közlekedő autóbuszra.

Mennyire közelíthető meg az előzendő jármű felzárkózásból történő előzés előtt?

Annyira, hogy a távolság a két jármű között a féktá-volságnak feleljen meg.

Csak annyira, hogy az előzendő jármű hirtelen fékező megállása esetén is még biztonságosan meg tudjunk állni.

Néhány méterre, hogy az előzési út hossza minél rövi-debb legyen.

Mit jelez a kiegészítő tábla?

A veszély 500 m-es útszakaszon áll fenn.

Az út emelkedésének mértékét a korábbi útszakaszhoz képest.

A veszélyes hely csak 500 m megtétele után látható.

Az autóbusz forgalmi sávban...

megállni is tilos.

csak várakozni tilos, megállni szabad.

Köteles-e irányjelzést adni, ha a táblán vastag vonallal jelzett utat egyenesen elhagyja?

Igen, balra kell jelzést adni.

Nem.

Igen, jobbra kell jelzést adni.


Új tesztsor